Ipoh - Reisverslag uit Ipoh, Maleisië van Luc Peeters - WaarBenJij.nu Ipoh - Reisverslag uit Ipoh, Maleisië van Luc Peeters - WaarBenJij.nu

Ipoh

Door: Luc Peeters

Blijf op de hoogte en volg Luc

04 April 2016 | Maleisië, Ipoh

En weer terug in de stad. Deze keer is het Ipoh, waar ik een kleine tussenstop maak voordag in naar Penang ga. Ipoh wordt ook wel de stad van de rijken genoemd en dat komt omdat dit een relatief rijke stad is in Maleisië en het is ook een mooie stad. Er zijn hier veel monumenten te vinden en veel oude (goed onderhouden) gebouwen. Het treinstation is een van die gebouwen. Ook is hier buiten het centrum een tempel te vinden, die geheel in de rotsen is gebouwd. De Ling Sen Tong Temple is dus wel mooi om even te bezichtigen.

Ik ben in Ipoh tijdens het weekend en omdat ik niet veel aanspraak heb in dit hostel, besluit ik er alleen op uit te trekken en het nachtleven eens anders te ervaren. Een nacht markt is vrij normaal in Azië en je vindt ze dan ook wel in elke stad of dorp, zo ook in Ipoh. Ik vindt een nachtmarkt hier in Azië echt gaaf en het is dan ook geen straf om op de vrijdagavond hier rond te zwerven.

In Maleisië is veel te doen in de avonden. Niet alleen in de weekenden, maar eigenlijk altijd wel. Er zijn markten, mensen komen samen op een plein. Er is altijd wel ergens een straat artiest te vinden of een bandje, wat ik beide toch wel super leuk vind. Lekker ontspannen met een mooi muziekje erbij. En dit is in Ipoh dus niet anders. Op het plein voor het treinstation is het heel gezellig. Straat artiest, iedereen vrolijk, kits (op dit tijdstip) zijn hier aan het spelen. Al met al, zo slecht is het leven hier niet.

Mijn tijd in Maleisië zit er helaas al weer bijna op (te minste dat was mijn planning), maar niet voordat in nog naar het eiland Penang ga. En omdat het treinstation hier zo'n mooi gebouw is, besluit ik per trein te gaan.

Tags: Ipoh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Ipoh

Backpacken Zuidoost Azië

Backpacken door Zuidoost Azië

Recente Reisverslagen:

30 April 2016

Koh Samui en Koh Panang

30 April 2016

Krabi

30 April 2016

Koh Phi Phi

04 April 2016

Phuket (Patong)

04 April 2016

Kuala Lumpur
Luc

Actief sinds 24 Juni 2013
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 5048

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 28 Mei 2016

Backpacken Zuidoost Azië

11 Juli 2013 - 12 Augustus 2013

Backpacken Australië

Landen bezocht: