Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Luc Peeters - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Luc Peeters - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Luc Peeters

Blijf op de hoogte en volg Luc

15 Februari 2016 | Singapore, Singapore

Wow wat vindt ik dit geen gaaf land! Maar laat ik beginnen bij het begin.

Donderdag 11-02-2016 tijd: 04.45 uur (Nederlandse tijd), nou gaat het dus echt gebeuren, mijn reis door Zuidoost Azië gaat van start. Opstaan en richting Schiphol om daar het vliegtuig te pakken richten Singapore. De vlucht duurt ongeveer 12,5 uur, waarna ik land vrijdag om 05.50 uur (Singapore tijd). Hier is de dag nog maar net begonnen, maar voor mij voelt het als half 11 ‘s avonds. Na het passeren van de emigratiedienst/douane kan ik mijn tas ophalen en zo snel mogelijk naar mijn hotel.

Singapore is een stadstaat en telt zo ongeveer 5,4 miljoen inwoners. De meeste hiervan zijn Chinees (80%). Het is dus niet verrassend dat ik hier veel Chinese zie en dat de cultuur ook veel Chinese tinten heeft. Gelukkig is de voertaal hier Engels, want van die Chinese tekens kan ik niet veel maken.

Met de overvolle metro reis ik naar het centrum (metro stop Clarke Quay), waarna ik kan gaan zoeken naar mijn hotel. Gelukkig vindt ik deze vrij snel. Helaas ben ik te vroeg om op mijn kamer te mogen en dump ik dus mijn backpack om vervolgens weer richting het centrum te lopen om de stad te verkennen.

Zo de avond is aangebroken. Ik heb mij even opgefrist in het hotel en ben dus klaar om het nachtleven van Singapore te ontdekken. Eerst even wat eten in een veel te duur (voor backpackers dan) restaurant. Vervolgens wat genieten van het mooie uitzicht hier en op naar een leuk kroegje om de vrijdagavond te beginnen. Ik kom terecht bij een backpackers kroegje waar ik bijna meteen aanspraak heb met ene Ed. Ed is een Engels man die Chinees studeert in China en tijdelijk in Singapore is vanwege het aanvragen van een nieuw Chinees visum. Samen gaan we wat kroegjes langs waar we na verloop van tijd in gesprek komen met twee Chinese uit Singapore. En zo is het nog een leuke avond/nacht geworden!

De volgende dag (zaterdag) maar meteen een ontspannen dagje ingepland op één van de 36 eilanden van Singapore, genaamd Sentosa. Hier vindt je onder andere Universal Studios, een pretpark en een aantal stranden waar je de dag goed kunt doorkomen.

De avond breekt aan en ik heb met Ed afgesproken ergens wat te gaan eten. Vervolgens weer wat drankjes gedaan in wat kroegjes. Gelukkig is het nachtleven in Singapore zeer goed en zijn er genoeg kroegjes te vinden.

Nieuwe dag, en omdat ik maar twee nachten een hotel heb geboekt moet ik nu opzoek naar een hostel om (toch nog) een dag langer in Singapore te blijven. Het is hier overdag +- 30 graden (voelt als 50) , dus het is niet even de tassen op de rug en gaan. Nou eigenlijk wel, maar het is wel goed zweten. Na eindelijk een hostel te hebben gevonden in Chinatown, heb ik maar weer wat rondgezworven in Litte India en natuurlijk Chinatown. Voorkeur Chinatown (echt gaaf om dit te zien).

Deze laatste avond, heb ik een kaartje geregeld voor het Marina Bay Sands Skypark (ja dat gebouw met dat schip als dak). Een aanrader voor als je in Singapore bent. Hier even wat rond kijken en vervolgens op tijd naar bed. Morgen vertrek in naar Melaka Maleisië, maar niet voordat ik Hardrock café heb bezocht.

Tijdens mijn verblijf in Singapore heb ik het geluk gehad dat het Chinees nieuw jaar was. Ja hoor de Chinese hebben het goed bekeken, 15 dagen achter elkaar feest en dat start op de nacht van 7 februari. Ik mag dan wel niet het groette feest gezien hebben, ik heb toch elke avond vuurwerk en kan hier veel zien van de Chinese cultuur. Echt super gaaf. Bij deze ben ik dus fan van China ;)

  • 18 Februari 2016 - 13:23

    Mariska:

    Ha wereldreiziger! Leuk te lezen... Maar niet genoeg om mee te genieten natuurlijk!
    Kun je ook foto's uploaden? Ben zo benieuwd hoe het daar is!
    Veel plezier nog enne stay tuned!

Tags: Singapore

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Backpacken Zuidoost Azië

Backpacken door Zuidoost Azië

Recente Reisverslagen:

30 April 2016

Koh Samui en Koh Panang

30 April 2016

Krabi

30 April 2016

Koh Phi Phi

04 April 2016

Phuket (Patong)

04 April 2016

Kuala Lumpur
Luc

Actief sinds 24 Juni 2013
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 5031

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 28 Mei 2016

Backpacken Zuidoost Azië

11 Juli 2013 - 12 Augustus 2013

Backpacken Australië

Landen bezocht: