Penang (Georgetown) - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Luc Peeters - WaarBenJij.nu Penang (Georgetown) - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Luc Peeters - WaarBenJij.nu

Penang (Georgetown)

Door: Luc Peeters

Blijf op de hoogte en volg Luc

04 April 2016 | Maleisië, George Town

Na een treinreis van ongeveer 2 uur kom ik aan in Butterworth, waar ik de ferry naar Georgetown neem. Georgetown ligt op het eiland Penang en is tevens de hoofdstad van dit eiland. Na de ferry en een taxi naar het hostel, kom ik laat aan. Het is zaterdag en ik besluit dus nog even naar de uitgaansstraat te gaan, waar ik vrij snel twee dames tegenkom die ik heb leren kennen in Cameron Highlands. Na een aantal drankjes vind ik het wel goed voor vandaag en besluit dus naar mijn hostel te gaan. De volgende dag is het namelijk weer tijd om de stad een beetje te gaan verkennen.

Na een dag door het mooie centrum met veel street art sluit ik de dag rustig af. Helaas voel ik me een beetje ziek, waardoor ik besluit vroeg naar bed te gaan. De volgende dag gaat het nog niet veel beter waardoor ik niet veel doe dan wat eten en rondhangen in het hostel, waarvoor ik hier natuurlijk niet ben. De volgende dag breekt aan en vandaag zou ik eigenlijk naar Phuket, Thailand vliegen. Omdat ik mij nog steeds niet zo lekker voel, besluit ik dit vliegtuig niet te nemen en een paar dagen langer in Georgetown te blijven.

Gelukkig voel ik me na 2 dagen zielig in bed te hebben gelegen weer een stuk beter en omdat ik nog een paar dagen extra heb, ga ik vandaag naar de Kek Lok Si tempel. De Kek Lok Si tempel is de grootste boeddhistische tempel van Maleisië en zeker de moeite waart om te bezoeken. De tempel ligt een uit het centrum, waardoor ik genoodzaakt ben de bus te nemen. Vindt ik niet zo erg hoor. Ik pak gewoon de local bus, die kost bijna niets en je ziet veel van de stad en de mensen die hier leven. Wat natuurlijk ook al een leuke bezigheid is, mensen kijken ;).

Op het eiland Penang is een mooi nationaal park te vinden, die ik zeker niet wil overslaan en omdat ik nog wat tijd over heb hier, hoef ik dit ook niet over te slaan. Na een mooie wandeling door dit park, sluit ik de middag af met een drankje (hoe kon het ook anders) bij Hard Rock Café. Moet ik toch weer even hebben bezocht. Vervolgens terug naar het hostel om daarna toch nog even het nachtleven hier te verkennen.

De volgende dag neem ik de bus naar Kuala Lumpur. Hier heb ik een goedkoop vliegticket weten te fixen naar Phuket, Thailand. Helaas loopt dit ook weer anders dan gepland, maar daar schrijf ik in het volgende verslag meer over (verhaal apart). Het komt er op neer dat ik mijn backpack kwijt raak tijdens de busreis naar KL, waardoor ik genoodzaakt ben weer mijn vlucht te missen.

Tags: Georetown, Penang

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, George Town

Backpacken Zuidoost Azië

Backpacken door Zuidoost Azië

Recente Reisverslagen:

30 April 2016

Koh Samui en Koh Panang

30 April 2016

Krabi

30 April 2016

Koh Phi Phi

04 April 2016

Phuket (Patong)

04 April 2016

Kuala Lumpur
Luc

Actief sinds 24 Juni 2013
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 5028

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 28 Mei 2016

Backpacken Zuidoost Azië

11 Juli 2013 - 12 Augustus 2013

Backpacken Australië

Landen bezocht: