Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Luc Peeters - WaarBenJij.nu Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Luc Peeters - WaarBenJij.nu

Melaka

Door: Luc Peeters

Blijf op de hoogte en volg Luc

24 Maart 2016 | Maleisië, Malakka

Nu is het dan tijd om Singapore alweer te verlaten en richting Maleisië te gaan. Ik neem de bus richting Melaka dat zo ongeveer 3,5 uur rijden is. De grens overgang gaat verrassend makkelijk en snel. Je komt met de bus aan, iedereen stapt uit en loopt naar een balie van de Singaporese douane/emigratiedianest, paspoort laten zien en vervolgens weer de bus in door naar de Maleisische douane/emigratiedienst. Hier de tas mee nemen om te laten doorzoeken en je bent Maleisië binnen. Omdat ik laat aankom, besluit ik een taxi te nemen naar mijn guest house voor de komende 2 nachten. En ja, volgens mij heb ik wel het dubbele betaald voor dit ritje.

Melaka is een historische stad, waar ook wij Nederlanders een rol in hebben gehad. Zo heeft Nederland in 1641 (VOC tijdperk) de Portugezen verslagen. Ja oké, samen met ene sultan Johor (boeit ons niet). Wij Nederlanders dus ;). Om deze reden vinden we in Melaka een plein genaamd “Dutch square”. Veel Nederlandse invloeden dus, waaronder een molen. Ook vinden we hier het Stadhuys, dat denk ik het stadhuis is.

Overdag kan ik hier lekker de historische monumenten en gebouwen bezoeken. Ook hier (natuurlijk) een Chinatown. En verrassend genoeg een Hard Rock café met een band op het podium. En dat op een doordeweekse dag. Daar kan ik mij dus wel vermaken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Malakka

Backpacken Zuidoost Azië

Backpacken door Zuidoost Azië

Recente Reisverslagen:

30 April 2016

Koh Samui en Koh Panang

30 April 2016

Krabi

30 April 2016

Koh Phi Phi

04 April 2016

Phuket (Patong)

04 April 2016

Kuala Lumpur
Luc

Actief sinds 24 Juni 2013
Verslag gelezen: 48
Totaal aantal bezoekers 5026

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 28 Mei 2016

Backpacken Zuidoost Azië

11 Juli 2013 - 12 Augustus 2013

Backpacken Australië

Landen bezocht: