Koh Samui en Koh Panang - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Luc Peeters - WaarBenJij.nu Koh Samui en Koh Panang - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Luc Peeters - WaarBenJij.nu

Koh Samui en Koh Panang

Door: Luc Peeters

Blijf op de hoogte en volg Luc

30 April 2016 | Thailand, Ko Samui

Aangekomen bij mijn hostel is mijn bedje nog niet klaar, waardoor ik genoodzaakt ben met mijn slaapkop door het centrum te zwerven. Wat me toch wel opvalt is dat ik hier heel veel vrienden heb. Helaas proberen deze vrienden mij allemaal een maatpak te verkopen en dat heb ik dan toevallig niet nodig.

Eindelijk op mijn kamer hoop ik hier wat mensen tegen te komen die morgen met mij naar het Full Moon Party gaan/willen. Helaas is dit niet het geval. En omdat de volgende dag al is aangebroken, ga ik alleen met de speedboot naar Koh Panang waar Full Moon Party plaatsvindt.

Op de boot kom ik in contact met een Thai die (toevallig) ook Full Moon Party gaat vieren op Koh Panang. We zijn wel een beetje vroeg op Koh Panang, waardoor het eerst nog even lekker op het strand liggen is. Maar wanneer het feest hier los barst, is lekker liggen op het strand er niet meer bij. Ja wel in de speciale slaap zones op het strand, waar je lekker kunt gaan slapen als je het even niet meer trekt.

Maar wat een gestoord feest is dit, maar ook een hele leuke belevenis hoor. Op Haad Rin Beach is het slagveld ondertussen begonnen. Touwtje springen over een brandend touw en door een brandende hoepel springen is hier heel normaal. En omdat het brand als je het aanraakt, heb ik ook wel wat mensen de zee in zien rennen die wel wat afkoeling konden gebruiken. Oja de zee, ik bedoel eigenlijk de wc voor nagenoeg iedereen die niet in de rij wil staan voor een echte wc. En in die zelfde zee staan dan ook nog mensen te feesten en zijn er mensen aan zwemmen. LEKKER!!

Zoals ik al zij ben ik een Thai tegen gekomen op de boot en omdat hij wel nog wat mensen in het hostel is tegen gekomen, bestaat de groep binnen no time uit een Thai, Maleis, twee uit Singapore en natuurlijk een gekke Nederlander.

Ik heb me (hoe kon het ook anders) zeer goed vermaakt op dit knetter gekke eiland, maar na genoeg bukkets (emertje met mixdrankje, whisky coke voor mij natuurlijk) te hebben gedronken wordt het toch weer tijd om de speedboot te pakken naar Koh Samui, om mijn bedje op te zoeken.

En als ik de volgende dag wakker wordt (zonder kater, want dat is voor mietjes), is het lekker op het strand liggen en de gekke, bizarre avond te verwerken. Als ik terug kom zijn mijn kamer genoten ook een keer wakker, en hoewel ik deze gisteren niet gezien heb zijn hun ook naar Full Moon Party geweest. We besluiten samen wat te gaan eten op de avondmarkt en dan toch nog even één biertje te drinken in de Uitgangsstraat van Koh Samui. En gelukkig kom ik deze mensen (2 engelsen en 1 duitser) nog vaker tegen tijdens mijn reis door Thailand.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Backpacken Zuidoost Azië

Backpacken door Zuidoost Azië

Recente Reisverslagen:

30 April 2016

Koh Samui en Koh Panang

30 April 2016

Krabi

30 April 2016

Koh Phi Phi

04 April 2016

Phuket (Patong)

04 April 2016

Kuala Lumpur
Luc

Actief sinds 24 Juni 2013
Verslag gelezen: 758
Totaal aantal bezoekers 5029

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 28 Mei 2016

Backpacken Zuidoost Azië

11 Juli 2013 - 12 Augustus 2013

Backpacken Australië

Landen bezocht: